זמן אספקה עד 7 ימי עסקים | משלוח עד הבית מינימום הזמנה – 249 ₪ | משלוח חינם בהזמנה מעל 999 ₪

צמחים לשמש מלאה

בארצנו היפה שטופת השמש מה יכול להיות יפה יותר מצמחים שאוהבים שמש? למרבה המזל, הצמחייה האופיינית לישראל אוהבת שמש מלאה וזקוקה לשמש כדי לצמוח, לפרוח, לשגשג וללבלב.

צמחים רב שנתיים לשמש מלאה

סוגים שונים של צמחים שמתאימים לגינת שמש מלאה.

צמחי אדניות לשמש מלאה

סוגים שונים של צמחים שמתאימים לגינת שמש מלאה.

עצי פרי לשמש מלאה

צמחים לגינת שמש

השמש הישראלית העוצמתית מזינה את הצמחים, טובה להם וחיונית לבריאותם ולשגשוגם. חולמים על גינה פורחת וחוששים מהשמש הקופחת? הפסיקו לחשוש והתחילו לעדור. הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על צמחים שמתאימים לגינות עם שמש מלאה.

מהי גינת שמש מלאה?

לפני שנדבר על צמחים לשמש מלאה, כדאי שנגדיר מהי שמש מלאה. שמש מלאה היא שמש חזקה שמאירה את אזורי הגינה השונים ומחממת אותם במשך ארבע שעות ויותר.

 

יש גינות מקורות שפונות לכיווני אוויר החושפים אותן לשמש מלאה. בתנאים אלה יש להתאים את הצמחייה לתנאי האקלים בגינה ולכיוון שאליו היא פונה. לעומת זאת, יש גינות מקורות שאינן חשופות לשמש כלל, וכדי שהצמחייה בהן תשגשג, היא חייבת להתאים לתנאים של צל מלא. רובנו יודעים להגדיר את השעות שבהן הגינה שלנו חשופה לשמש מלאה, ולהבדיל בין האזורים החשופים לשמש ובין האזורים המוצלים.

 

אם אינכם יודעים מהם התנאים השוררים בגינה שלכם, או אילו אזורים בה חשופים לשמש מלאה ואילו לא, התבוננו בה במשך כמה ימים, עקבו אחר השעות שבהן היא סופגת שמש מלאה – אם בכלל – והגדירו את האזורים החשופים לשמש. הזמן שתקדישו למעקב אחר השעות החמות, הכרחי להתאמת הצמחייה לגינה ולשגשוגה של הגינה.

צמחים רב שנתיים לשמש מלאה

משחקים בין שמש לצל

שימו לב – במרבית הגינות בארץ שמש מלאה היא מצב זמני. אומנם יש גינות שהשמש יוקדת עליהן במשך שמונה שעות, אך יש גינות שסופגות שמש מלאה במשך ארבע שעות ולא יותר. כך או כך שמש מלאה היא במצב זמני, ולאחריו משתרר בגינה צל נעים, אוורירי וקריר.

 

צמחים לגינת שמש מלאה צריכים להכיל את חום השמש ולעמוד בתנאים של שמש מלאה, אך הם צריכים גם להרגיש נוח בצל שישתרר בגינה לאחר שאור השמש ינוע מערבה, ועומס החום יפחת. גינות שחשופות לשמש מלאה בשעות הבוקר, הצוהריים והערב, אידיאליות לצמחים שיכולים לעמוד בחום כבד, ואינן מתאימות לצמחים שזקוקים לצל מלא. עם זאת, גם צמחים שיכולים לעמוד בחום הכבד, זקוקים למנוחה מהשמש, ושעות הצל מספקות להן את המנוחה הנדרשת.

 

רוצים שהגינה שלכם תשגשג? חפשו במשתלה צמחי גינה לשמש מלאה אך ודאו שאתם מציבים אותם במקום הנכון. כיוון שאזורים מסוימים חשופים לשמש מלאה במשך שעות רבות, אי אפשר להציב צמחים שזקוקים לשמונה שעות של שמש מלאה, לצד צמחים שזקוקים לארבע שעות ולא יותר. המשחקים בין השמש לצל אומנם מאתגרים, אך הם חשובים לתהליך תכנון הגינה, עיצובה והקמתה וחיוניים לצמחים.

צמחים לגינת שמש מלאה

צמחים לגינת שמש מלאה

יש סוגים רבים של צמחים לגינת שמש מלאה, ובהם צמחים רב־שנתיים לשמש מלאה, שיחים, צמחים מטפסים, צמחים משתרעים, פרחים ועצים.

 

יש צמחים שכדאי לשתול באדמה, ויש צמחים שכדאי לשתול בעציץ או באדנית; יש צמחים נמוכים, ויש צמחים גבוהים; יש צמחים עונתיים, ויש צמחים רב־שנתיים. הצומח הארץ־ישראלי הוא עשיר ומגוון ומספק לנו מבחר אדיר של אפשרויות לגינת שמש מלאה, וכל שעלינו לעשות הוא רק לבחור. אז מה כדאי לבחור? הינה נבחרת הצמחים המנצחת של משתלת גלילות לגינות עם שמש מלאה.

גינת שמש מלאה

צמחים רב־שנתיים לשמש מלאה

צמחים רב־שנתיים משגשגים יותר מעונה אחת ויכולים לפרוח וללבלב במשך שנים רבות. להבדיל מצמחים דו־שנתיים שיש להם מחזור פריחה אחד, והם חיים לא יותר משנתיים, לצמחים הרב־שנתיים יש יותר ממחזור פריחה אחד, דבר שמאפשר להם להמשיך ולפרוח שוב ושוב מדי שנה בשנה.

 

צמחים רב־שנתיים מתאימים לגננים חובבנים שמעדיפים צמחייה שלא צריך לחדש כל שנה וזקוקה לטיפול מזערי בלבד. צמחים רב־שנתיים שמתאימים לגינות עם שמש מלאה הם גרניום, אלוורה, מרווה וחרצית. רוצים לראות אותם ולהתרשם מיופיים? היכנסו לאתר משתלה אונליין או בואו אלינו למשתלה ותתאהבו.

צמחים רב שנתיים לשמש מלאה

פרחים שאוהבים שמש מלאה

איזה סוג של אנשים אתם? אוהבי צמחים או אוהבי פרחים? יש אנשים שלא מוכנים לוותר על הפריחה הצבעונית בגינה וגם לא על הניחוח המשכר של הפרחים. אנשים כאלה רוצים שנדבר אליהם בפרחים, וזה לגמרי מובן. פרחים לשמש מלאה מושלמים לגינה הביתית ומוסיפים לה נופך שובב ורענן. מה שמאפיין זני פרחים רבים, הוא מחזור הפריחה היחיד שלהם. בסיומו הפרח קמל, וצריך לחדש את האדמה ולשתול פרחים חדשים באדניות. אך מה שלא כולם יודעים, הוא שאפשר לשתול בגינה זנים רבים של פרחים רב־שנתיים לשמש מלאה וליהנות ממחזורי הפריחה הרבים שלהם שנה אחר שנה. רוצים ליהנות מפריחה צבעונית בגינה עונה אחר עונה ושנה אחר שנה? חפשו במשתלה את הפרחים הרב־שנתיים שלנו וקחו אותם הביתה.

צמחי שמש מלאה במשתלת גלילות

במשתלת גלילות תוכלו למצוא צמחים לגינת שמש מלאה, שיחים לגינת שמש מלאה, פרחים מזנים שונים, עצי נוי ועצי פירות. לא יכולים להגיע? כנסו לאתר המקוון שלנו ובחרו את הצמחים החדשים שלכם. צוות המשתלה עומד לרשותם גם בשטח וגם אונליין וישמח להדריך אתכם לטיפול מיטבי בצמחים ולטיפוח הגינה הביתית המושלמת.   

שאלות ותשובות נפוצות על צמחים לגינה שמש מלאה

גינת שמש מלאה היא גינה החשופה לשמש חזקה במשך לפחות ארבע שעות ויותר.

עצי הדר מסוגים שונים (לימון, קלמנטינה, תפוז וכו'), עצי זית, אבוקדו, מנגו, רימון, תאנה וליצ'י.

צמחים שאוהבים שמש מלאה ומומלצים לשתילה באדניום במרפסת הם: חרצית, יהודי נודד, גרמית או שפתני.

שתפו את העמוד עם חברים:

תפריט נגישות