זמן אספקה עד 7 ימי עסקים | משלוח עד הבית מינימום הזמנה – 299 ₪ |משלוח חינם בהזמנה מעל 999 ₪

צמחים למרפסת מזרחית

מרפסת מזרחית חשופה לשמש ישירה וחזקה ברוב שעות היום ולכן חשוב מאוד להתאים צמחים מתאימים לתנאים אלו.

במשתלה שלנו תוכלו למצוא מגוון רחב של עצי פרי ועצי נוי יפהפיים שאוהבים שמש מזרחית ישירה, צמחי תבלין שונים ושיחים שיתאימו בצורה מושלמת למרפסת מזרחית.

עצים למרפסת מזרחית

עצים שאוהבים חשיפה ישירה לקרני שמש ברוב שעות היום מתאימים בצורה מושלמת למרפסות מזרחיות. רכזנו עבורכם עצי פרי ונוי שישמחו לגדול, לצמוח ולפרוח במרפסת המזרחית שלכם.

תבלינים למרפסת מזרחית

תבלינים שאוהבים חשיפה ישירה וכמות גדולה של שמש יתאימו לגידול במרפסת מזרחית, רכזנו עבורכם את התבלינים המתאימים ביותר למרפסות מזרחיות.

מטפסים ושיחים למרפסת מזרחית

שיחים ומטפסים למרפסות מזרחיות אוהבים שמש ישירה ומשגשגים בה. רכזנו עבורכם את הצמחים המתאימים ביותר שישדרגו ויוסיפו צבע למרפסת שלכם.

צמחים למרפסת שמש מזרחית

מרפסת ביתית היא המקום המתאים ביותר לגינה יפה ופורחת אם אנחנו גרים בבניין רב־קומות, ואין לנו חלקת אדמה משלנו.

 

בדיוק כמו בגינת קרקע גם במרפסת אפשר לגדל צמחים מסוגים שונים, עצי פרי או עצי נוי, צמחי מרפא העשירים בטעם ובריח, וגם גן ירק קטן.

 

כל מרפסת ביתית יכולה להיות בסיס מתאים לגינה מעוררת השראה, אך צריך לדעת איך לעשות את זה נכון, ובעיקר – איך להתאים את הצמחים לכיוון האוויר של המרפסת ולחשיפה שלה לשמש.

 

אם המרפסת שלנו פונה לכיוון מזרח, אנחנו יכולים לדעת בוודאות שהיא חשופה לשמש ישירה משעות הזריחה ועד לשעות הצהריים, והצמחים שנשתול בה צריכים להתאים לתנאים האלה.

 

אז איך נדע לאיזה כיוון המרפסת שלנו פונה, איך נתאים צמחים למרפסת מזרחית, ואיך נטפל בהם? בואו נבדוק.

כל מה שצריך לדעת על מרפסת מזרחית

לפני שנדבר על צמחים למרפסת מזרחית, בואו נגדיר מהי מרפסת מזרחית.

 

מרפסת מזרחית היא מרפסת שפונה לכיוון מזרח. כיוון שהיא פונה לכיוון זריחת השמש, היא סופגת שמש ישירה משעות הזריחה ועד לצוהרי היום.

 

מצוהרי היום ואילך השמש ממשיכה את מסעה מערבה, והמרפסת המזרחית מוצלת במלואה ואפשר לשהות בה גם בלי קירוי או הצללה וליהנות מרוחות קרירות ומרעננות.

 

בחורף השמש אומנם אינה מחממת בעוצמה, אך המרפסת המזרחית עדיין חשופה לקרניה במשך חמש שעות ביום.

 

בעונות החמות והארוכות יותר השמש קופחת בעוצמה בכל אזורי המרפסת, ובמשך חמש שעות או יותר מדי יום קשה מאוד לשהות בה. ולכן אם אתם מטפחים גינה קטנה במרפסת המזרחית שלכם, כדאי שתביאו בחשבון את התנאים המיוחדים האלה ותשתלו בה רק צמחים שאוהבים שמש עוצמתית ויכולים לספוג אותה כמה שעות רצופות ולשגשג.

 

לפני שנבדוק אילו צמחים אוהבים תנאי שמש קשוחים כאלה, נדגיש שאם אינכם יודעים לאיזה כיוון המרפסת שלכם פונה, כדאי שתיעזרו במצפן. המצפן תמיד יצביע על הצפון ובעזרתו תוכלו להגדיר את כיווני האוויר בבית ואת כיוון המרפסת.

צמחים למרפסת מזרחית

אילו צמחים אוהבים שמש ישירה?

צמחים למרפסת שמש מזרחית הם צמחים שאוהבים שמש חזקה וישירה, נקלטים בה היטב ומשגשגים בה. הם גם אוהבים צל מלא במשך חמש עד שש שעות ביום – השעות שבהן השמש ממשיכה בדרכה מערבה – ובדרך כלל אינם זקוקים להשקיה מרובה.

 

בכל הנוגע לעצי פרי, עצים ממשפחת משפחת ההדרים – לימון, קלמנטינה, תפוז, אשכולית ופומלה – אוהבים גם שמש ישירה וחזקה וגם צל מלא. כמו כן עצי שסק, זית, ואבוקדו.

 

בכל הנוגע לעצי נוי, עצי הפיקוס, הפיטנה והקטלב יכולים להיקלט היטב במרפסת המזרחית.

 

צמחים ממשפחת הסוקולנטים הם המתאימים ביותר למרפסות מזרחיות הודות ליכולתם לספוג את קרני השמש הישירות ולאגור מים בעלוותם. הם אוהבים מאוד שמש ואינם זקוקים להשקיה מרובה.

 

גם צמחים רב־שנתיים כמו חרצית, אלוורה, גרניום, קרסולה ודרדר מאפיר מתאימים לתנאי החום הקשים במרפסת המזרחית.

 

צמחים מטפסים ושיחים כמו יסמין, לילך, הדס, יערה, פיטנגו ופסיפלורה ייקלטו היטב במרפסת וישגשגו בה וכן צמחי מרפא כמו מרווה, רוזמרין, בזיליקום, זעתר, נענה ועוד רבים אחרים. אם אתם מגדלים צמחי מרפא, חשוב שתזכרו שהם אוהבים מאוד מים וזקוקים להשקיה טובה בקביעות.

צמחים למרפסת שמש מזרחית

מתי כדאי לשתול צמחים במרפסת מזרחית?

גם צמחי מרפא, גם מטפסים ושיחים וגם עצים למרפסת מזרחית אפשר לשתול בכל עונות השנה. כיוון שהשמש מחממת בקביעות כל מרפסת שפונה לכיוון מזרח, כל עונה מתאימה לקליטה טובה ומלאה של השתילים.

 

עם זאת, כדי לשפר את תהליך קליטת הצמחים ולהקל את צמחיתם כדאי לשתול את הצמחים הרב־שנתיים בעיצומו של החורף, את פרחי האביב והקיץ עם בוא האביב ולנצל את חילופי העונות לקניית עצים חדשים או שיחים מטפסים, וצמחי מרפא.

 

בימי הקיץ כדאי לרענן את האדמה בעציצים ובאדניות – לתחח אותה, לדשן אותה ולהכין אותה לשתילים החדשים לקראת בואו של הסתיו.

עצים למרפסת מזרחית

כל צמח זקוק לטיפול אוהב ומסור

כדי שהמרפסת המזרחית שלכם תהיה יפה ופורחת, והצמחים ישגשגו בה, כדאי להשקיע מחשבה בתכנון אזורי השתילה ולהקדיש זמן לבחירת הצמחים המתאימים.

 

מרפסת שפונה למזרח מחייבת התייחסות מיוחדת בשל החשיפה המוגברת לשמש ברוב ימות השנה.

 

כשאתם קונים שתילים חדשים למרפסת המזרחית שלכם, אל תשכחו לקנות גם אדמה איכותית וחומרי דישון.

צמחים למרפסת מזרחית במשתלה במחיר משתלם

לטפח גינה לתפארת

גם במרפסת מזרחית אפשר לטפח גינה לתפארת ולגדל צמחים בריאים, חזקים וטובים. הסיבה לכך היא שהצומח הארץ־ישראלי אוהב ברובו שמש, רגיל לשמש וניזון מהשמש.

 

השמש הישירה של המרפסת המזרחית מתאימה למרבית המינים והזנים של צמחיית הארץ, ולכן הצמחים נקלטים בסביבה החמה בקלות, צומחים מהר ומשגשגים.

 

מרבית הצמחים שמתאימים למרפסת מזרחית, אינם זקוקים להשקיה אינטנסיבית, אך תמיד תוודאו שהאדמה שלהם לחה ותשקו אותה מדי כמה ימים כדי שלא יתייבשו ויקמלו. 

 

אם תשקיעו בגינה שלכם, תתמסרו אליה ותטפלו בה באהבה, היא תחזיר לכם אהבה ותעשיר את הסביבה הביתית שלכם ואת חייכם.

איך לבחור צמחים למרפסת מזרחית

שאלות ותשובות נפוצות על צמחים למרפסת מזרחית

מרפסת מזרחית כפי שמרמז השם היא מרפסת שפונה לכיוון מזרח, מרפסות מזרחיות סופגות שמש ישירה משעות הזריחה ועד לצוהרי היום.

 

קיימת חשיבות רבה לכיוון המרפסת כאשר בוחרים צמחיה. צמחים המתאימים למרפסות מזרחיות משגשגים כאשר הם מקבלים כמויות גדולות של שמש ולכן חשוב מאוד להתאים צמחים מתאימים לתנאים אלו.

 

אם אינכם בטוחים לאיזה כיוון המרפסת שלכם פונה, ניתן להשתמש במצפן. המצפן תמיד יצביע על הצפון ויעזור לכם לזהות האם המרפסת שלכם דרומית, מזרחית, צפונית או מערבית כך שתוכלו להתאים את הצמחים המתאימים לסוג המרפסת שלכם.

מכיוון שמרפסת מזרחית חשופה לשמש חזקה, הצמחים המתאימים ביותר למפרסות מזרחיות הם צמחים שאוהבים שמש ישירה. לדוגמא: עצי הדר, עץ אבוקדו, אלוורה, עצי פיקוס, גרניום, חרציות ועוד.

תבלינים, עצי נוי ושיחים ניתן לשתול במהלך כל השנה.

 

צמחים רב שנתיים (צמחים שגדלים יותר משנתיים) מומלץ לשתול בחודשי החורף.

שתפו את העמוד עם חברים:

תפריט נגישות