זמן אספקה עד 7 ימי עסקים | משלוח עד הבית מינימום הזמנה – 299 ₪ |משלוח חינם בהזמנה מעל 999 ₪

צמחים למרפסת מערבית

מטפחים גינה ביתית באקלים החם והמאתגר של המרפסת המערבית?

במשתלה שלנו תמצאו מגוון רחב של עצים שיכולים להתמודד עם החום הכבד והרוחות של מרפסות מערביות, צמחי תבלין שרגילים ואוהבים חום כבד ועוד צמחים רבים ויפים המתאימים בצורה מושלמת למרפסות מערביות.

עצים למרפסת מערבית

עצים שמתאימים למרפסת מערביות משגשגים כאשר הם חשופים לכמות גדולה של שמש ואינם מפחדים מרוחות, לפניכם עצי פרי ונוי המתאימים בצורה מושלמת למרפסות מערביות.

תבלינים למרפסת מערבית

מחפשים להוסיף תבלינים למרפסת המערבית שלכם? רכזנו עבורכם את התבלינים המתאימים ביותר למרפסות מערביות.

מטפסים ושיחים למרפסת מערבית

שיחים ומטפסים למרפסות מערביות אוהבים שמש ישירה ולא מפחדים מרוחות חזקות. רכזנו עבורכם את הצמחים המתאימים ביותר שיוסיפו צבע למרפסת שלכם.

צמחים למרפסת שמש מערבית

מרפסת מערבית היא מקום מאתגר גם לצמחים וגם לגננים. מרפסות שפונות מערבה חשופות לשמש חזקה משעות הצוהריים ועד לשקיעה.

 

כלומר במשך שבע או שמונה שעות בקיץ וחמש שעות בחורף קשה לשהות במרפסת המערבית, לעבוד בגינה או לטפל בצמחים.

 

אם אנחנו גרים קרוב לים, האתגרים גוברים כשהרוחות המערביות נושבות בחוזקה ומעיפות לעברנו חול ומליחות.

 

 אך למרות הקשיים הרבים שמשפיעים על הצמחייה במרפסת המערבית, עם רצון טוב וטיפול מסור אפשר להפוך אותה לגינה פורחת ומוריקה.

 

אם נתאים למרפסת המערבית שלנו צמחים שאוהבים אתגרים, הם יטהרו את האוויר ויעשירו את החמצן בסביבתם, ימתנו את הטמפרטורות הגבוהות ויקררו את הגינה, וזה בדיוק מה שאנחנו רוצים.

 

אז איך נתאים צמחים למרפסת מערבית ואיך נטפל בהם? הינה כל מה שחשוב לדעת.

עם הפנים מערבה

מרפסת מערבית – כשמה כן היא – היא מרפסת שפונה לכיוון מערב.

 

המאפיין הבולט ביותר שלה, הוא שהיא קולטת שמש ישירה וחזקה משעות הצהריים ועד לשקיעה. בשעות האלה קשה מאוד לשהות במרפסת, לטפל בצמחים ולטפח את הגינה.

 

צמחים למרפסת מערבית צריכים להתאים לסביבה המערבית הלוהטת של ימי הקיץ ולסביבה המוארת והחמימה של ימי החורף.

 

מאפיין נוסף של המרפסת המערבית הוא הרוחות המערביות שנושבות בחוזקה גם בקיץ וגם בחורף ועלולות להזיק לצמחים ולגינה.

 

התנאים הסביבתיים הללו מאתגרים בהחלט, ואף שלא קל לטפח גינה יפה ומוריקה במרפסת מערבית, עם תכנון נכון, השקעה ומסירות זה לגמרי אפשרי.

צמחים למרפסת מערבית

מי אוהב שמש מערבית?

בישראל? מי לא? כולנו אוהבים שמש מערבית ומתענגים עליה גם בקיץ וגם בחורף. אבל – וזה אבל גדול – אף שמרבית הצמחייה בישראל אוהבת שמש, ניזונה מהשמש ויכולה לשרוד בתנאי חום קשים, לא כל צמח יוכל לשרוד בחום הכבד במרפסת המערבית.

 

אם אתם רוצים גינה ביתית מגוונת, עשירה, יפה ובריאה, כדאי שתקנו רק צמחים שמסוגלים להיקלט, לצמוח ולשגשג באקלים החם האופייני למרפסת המערבית שלכם.

צמחים למרפסת שמש מערבית

צמחים מתאימים למרפסת מערבית

נתחיל במובן מאליו – סוקולנטים. הסוקולנטים הם קקטוסים שאוהבים שמש לוהטת, משגשגים ופורחים בסביבה מדברית צחיחה ומתאימים במיוחד למרפסות שפונות מערבה. הסוקולנטים אוגרים מים בעלווה הבשרנית שלהם ואינם זקוקים להשקיה מרובה או לטיפול אינטנסיבי. יש מיני סוקולנטים רבים בארץ וכל מין ניכר בצבע מיוחד וביופי מיוחד.

 

רוצים להעשיר את המרפסת המערבית שלכם? קנו כמה מינים של סוקולנטים ותראו איך המרפסת שלכם מתעוררת לחיים.

 

אם אתם חולמים על עצים, ורוצים להעשיר את הגינה הביתית עם עצים למרפסת מערבית, אל תחששו להציב בה עציצים גדולים של הדרים. עצי ההדר נולדו לאקלים חם וכמהים לשמש חזקה. הם מתאימים לכל מרפסת ביתית גם בקומה הגבוהה וגם בקומת הקרקע.

 

גם עצי פירות אחרים כמו שסק, רימון, מנגו, תאנה, תפוח וליצ'י ישגשגו בסביבה החמה של המרפסת המערבית ועצי נוי כמו אלון, פיקוס ודקל ישנו אותה ממרפסת רגילה לגן יפהפה ופורח.

 

אוהבים צמחי מרפא? הלבנדר ידוע כמעריץ מושבע של שמש מערבית עוצמתית ונהנה במיוחד מהמליחות שמגיעה מן הים. כך גם הגרניום הלימוני, הרוזמרין, המרווה, הלואיזה והנענע. זכרו שבניגוד לסוקולנטים שמסתפקים בהשקיה מעטה, צמחי המרפא אוהבים הרבה מים וזקוקים להשקיה תדירה.

 

שיחים גדולים כמו ציפור גן עדן, סמבוק שחור והדס מצוי, מטפסים כמו פסיפלורה, יסמין ואורנית וצמחים רב־שנתיים כמו ליפופית הבטטה ייקלטו היטב באקלים החם של המרפסת המערבית, יצמחו מהר וישגשגו עם טיפול נכון, השקיה תדירה והרבה אהבה.



עצים למרפסת מערבית

צמחים למרפסת דרום מערבית וצפון מערבית

אם אתם שוקדים על טיפוח הגינה הביתית במרפסת המערבית, תוכלו לדייק את תהליך התאמת הצמחים אם תדייקו בזוויות של כיווני האוויר.

 

למה הכוונה? ובכן, ייתכן שהמרפסת שלכם פונה מערבה בזווית דרומית או בזווית צפונית. אם הזווית היא דרום־מערבית, המרפסת תיחשף לשמש חזקה עוד יותר מהרגיל במרפסות מערביות, אז כדאי שתתאימו לה צמחים למרפסת דרום מערבית כמו בזיליקום, לבנדר, רוזמרין, פטוניה, טימין או סיגלית אוסטרלית.

 

אם הזווית היא צפון־מערבית, המרפסת תיחשף לשמש חזקה מאוד במשך שלוש שעות לכל היותר, אז כדאי שתתאימו לה צמחים למרפסת צפון מערבית כמו אמנון ותמר, רקפת, בגוניה, פטוניה, סלסלי כסף ועוד.

צמחים למרפסת דרום מערבית וצפון מערבית

שאלות ותשובות נפוצות על צמחים למרפסת מערבית

מכיוון שמרפסות מערביות חשופות לשמש חזקה משעות הצהריים ועד לשקיעה ולרוחות בקיץ ובחורף, הצמחים המתאימים ביותר הם צמחים עמידים שמשגשגים בתנאים אלו.

 

לדוגמא: עצי הדר, עצי מנגו, עצי תפוח, רוזמרין, מרווה, גרניום, ציפור גן עדן, הדס ועוד.

מרפסות מערביות חשופות לשמש רוב ימות השנה, ולכן אין עונה שהיא מומלצת במיוחד לשתילה.

 

אתם יכולים לשתול צמחים מתאימים בגינה שלכם בכל עונה – גם בעונות החמות וגם בעונות הקרות – ולהתענג על עלווה מגוונת, על פריחה מרהיבה ועל ניחוחות משכרים.

צמחים מתאימים למרפסת מערבית, אוהבים מאוד לרבוץ בשמש הישראלית החזקה ומתענגים עליה. עם זאת, חשוב לזכור שיש צמחים – כמו הסוקולנטים – שאינם זקוקים להשקיה מרובה, ויש צמחים – כמו צמחי מרפא, מטפסים או שיחים – שצריכים הרבה מים.

 

כדי שהצמחים ייקלטו בגינה המערבית וישגשגו, כדאי להקפיד על הנחיות הטיפול וההשקיה שקיבלתם מצוות המשתלה. באופן כללי חשוב לוודא שהאדמה בעציצים תמיד לחה, לדשן אותה אחת לכמה חודשים ולתחח אותה לפני ששותלים בה צמחים חדשים.

שתפו את העמוד עם חברים:

תפריט נגישות